الخميس، 14 أكتوبر 2010

فات الميعاد

ليه تشغل بالك

فات الميعاد و بقينا بعاد و النار بقت دخان

و رماد تفيد بإيه يا ندم و تعمل إيه يا عتاب

طالت ليالى الألم و إتفرقوا الأحباب

و دموع فى فراق و دموع فى لقا

تعتب عليه ليه أنا فى إيديه إيه

فات الميعاد

ياما كنت أتمنى أقابلك بإبتسامة

أو بنظرة حب أو كلمة ملامة

بس أنا نسيت الإبتسام زى ما نسيت

الآلام و الزمن ينسى حزن و فرح ياما

إن كان على الحب القديم إن كان على

الجرح الأليم ستاير النسيان نزلت بقالها

زمان و إن على الحب القديم و أساه أنا

نسيته ياريت كمان تنساه تفيد بإيه يا ندم

و تعمل إيه يا عتاب تعتب عليه ليه أنا

فى إيديه إيه فات الميعاد !

الليل و دقة الساعات تصحى الليل

الليل و حرقة الأهات فى عز الليل

و قسوة التنهيد و الوحدة و التسهيد

لسه ماهمش بعيد !

و عايزنا نرجع زى زمان قول للزمان

إرجع يا زمان و هات لى قلب لا داب و لا

حب و لا إنجرح و لا شاف حرمان

تعتب عليه ليه أنا فى إيديه إيه

فات الميعاد ! من نارى من طول

لياليه من فرحة العزال فيه من قسوتك و

أنت حبيبي و قسوة الدنيا عليه بينى و بينك

هجر و غدر و جرح فى قلبى درايته بينى

و بينك ليل و فراق و طريق أنت اللى بديته

تفيد بإيه يا ندم و تعمل إيه يا عتاب

فات الميعاد !

0 التعليقات:

ISIS © 2008 Por *Templates para Você*